UN POBLE QUE DONA LA NOTA...

Contans que saps de la història del teu poble.
Dades, documentació, fotografies antigues...

Moderadors: Nuestra Señera, red, Pometa, Penó de la Conquesta

UN POBLE QUE DONA LA NOTA...

EntradaAutor: NAT » dt. des. 12, 2006 4:51 pm

JA HE COMENTAT VARIES VOLTES QUE EL CANTANT D'OBRINT PAS ES DESENDENT D'ALBERIC.
PUES TAMÉ M'HE ENTERAT QUE EL CANTANT I UN FUNDAOR D'AL TALL TAMÉ ERA D'ALBERIC,EL CUAL FALTA FA TEMPS.
PERQUE NO DEMANAR UN LLOC PER LES DOLÇAINES A LA CASA DE LA MUSICA QUE ES VOL FER I UNA ESCOLETA DE CASTELLERS.
NAT
Boig de la mona

Entrades: 735
Membre des de: dl. nov. 06, 2006 1:01 am
Ubicació: Dins del País Valencià,entre Pinto i Valdemoro

EntradaAutor: fusterià » dt. des. 12, 2006 6:56 pm

Més voldriem, però estic segur que a pedrades tombarien els castells molta gent del poble. :(
fusterià
Boig de la mona

Entrades: 509
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 3:32 pm
Ubicació: Alberic - Ribera Alta - País Valencià

Re: UN POBLE QUE DONA LA NOTA...

EntradaAutor: red » dt. des. 12, 2006 8:03 pm

NAT ha escrit:PERQUE NO DEMANAR UN LLOC PER LES DOLÇAINES A LA CASA DE LA MUSICA QUE ES VOL FER I UNA ESCOLETA DE CASTELLERS.

A mi m'ho digueren fa un temps i si va avant això,ja n'hi ha un tio per la base :wink: :wink: :wink:
red
Campió de Xamelo

Entrades: 893
Membre des de: dg. nov. 05, 2006 2:58 am
Ubicació: Molt a dins del meu mon interior...

recuperant el esperit de pais.

EntradaAutor: NAT » dc. des. 13, 2006 5:03 pm

Aixi conseguiriem no sols recuperar part de la nostra cultura,sino vincular al poble en les tradicions i conseguir el esperit d'un poble unit.
si es fan representasions i hi ha gent que no li agrada dons aixó,més val sol que mal acompanyat.
Pareix que visguem en el cul del món i resulta que el nostre poble te vida.
NAT
Boig de la mona

EntradaAutor: Penó de la Conquesta » dc. des. 13, 2006 5:15 pm

Jejejeje, molt bona l'última frase, per cert podriem fer-la "frase celebre", no? de qui venia, perfectament podria ser celebre eh, jajaja.

"Ah, però que en Alberic hi ha vida?"-----de qui es, NAT ho saps??jajaja

Lo de montar una colla muixeranguera també ho havia sentit dir per ahi. A vore si es deveres... jo també m'apunte.
N'hi ha que recuperar les velles costums i tradicions.

Sempre anirem OBRINT PAS!!!!
Penó de la Conquesta
Espeòleg del polvorí

Entrades: 415
Membre des de: dc. nov. 08, 2006 9:35 am
Ubicació: Alberic - La Ribera Alta - País Valencià

Re: UN POBLE QUE DONA LA NOTA...

EntradaAutor: MARIETA » dc. des. 13, 2006 11:13 pm

NAT ha escrit:PUES TAMÉ M'HE ENTERAT QUE EL CANTANT I UN FUNDAOR D'AL TALL TAMÉ ERA D'ALBERIC,EL CUAL FALTA FA TEMPS.

I ara t'anteres d'aixo!!!!
Valla tela!
Era Enric Ortega i va morir crec d'un accident un poc estrany.
La seua dona era Empar i cantava
MARIETA
Consumidor de mona

Entrades: 85
Membre des de: dc. nov. 08, 2006 10:49 pm
Ubicació: ALBERIC, VALENCIA

EntradaAutor: pepa » dj. des. 14, 2006 1:01 am

vale, jo vote per a que nat siga l'atxeneta (es diu així?) cada vegada hi ha menys gent en festes tradicionals d'Alberic (fira, diumenge de rams...) i voleu inculcar "tradicions" que en el poble no ho són. jaja!
pepa
Consumidor de mona

Entrades: 95
Membre des de: dt. nov. 14, 2006 12:32 am

EntradaAutor: j. martorell » dv. des. 15, 2006 11:04 am

Seria meravellos q totes aquestes coses es pogueren dur a terme al nostre poble, i en cas de que es donaren seria algo epic tal i com es presenta el nostre proper futur.

Per a fer-ho possible no hi ha que lluitar contra les diferencies de les persones, siguen les que siguen, sino contra moltes mes coses q sen´s transmeten a traves de la societat sobretot a traves de la televisio i d internet. Es una llastima q ls nostres menuts tinguen tan al abast aquest mon que cada vegada intenta fer-nos les coses tan facils pero el que s sta aconseguint es fer-nos cada vegada mes "gossos" i que es tinga menys apreci per les coses. Ara preferixen quedarse en casa a jugar a jocs de ordinador o coses per el estil o simplement indagar per la red on poden vore cualsevol tipus de video(sexe, violencia, drogues...) sense cap restriccio i clar aixo son acctituds q s aprenen i que una vegada apreses ja no s´obliden.
j. martorell
No sap on es clava

Entrades: 13
Membre des de: dv. des. 15, 2006 10:13 am
Ubicació: jo no ho se, i tu?

EntradaAutor: Tirant lo Blanch » dv. des. 15, 2006 12:28 pm

El que passa es que quant en aquest poble es fa algo que valga la pena no ho defén ningú i es llença a perdre, es una pena.

S'enrecordeu de la fira alternativa d'Alberic????
Jo era menut i recorde que pels matins es feien tallers per als mes menuts, tallers que per cert es plenaven de xiquets i xiquetes amb moltes ganes i il·lisuó a fer manualitats i jocs....

Sènrecordeu de l'any passat a la glorieta on feien obretes de teatre i de titelles per als més menuts també???????
Jo em vaig arrimar a pegar una miradeta i em va desilusionar molt vore tant poca gent i la veritat que era prou entretingut.

A més, quant es fa una cosa no es fa quansi publicitat
que t'ha paregut...?? Morrut!!!!!!!!
Tirant lo Blanch
Amant de la muntanyeta

Entrades: 130
Membre des de: dc. nov. 15, 2006 5:39 pm
Ubicació: Alberich

EntradaAutor: pepa » dv. des. 15, 2006 2:53 pm

jo també vote per ballar sardanes en "lo finet" de la plaça els diumenges al matí,jaja
pepa
Consumidor de mona

Entrades: 95
Membre des de: dt. nov. 14, 2006 12:32 am

EntradaAutor: Penó de la Conquesta » dv. des. 15, 2006 7:08 pm

Tirant lo Blanch ha escrit:S'enrecordeu de la fira alternativa d'Alberic????

Vaja que si Tirant lo Blanc...això ho pense jo també cada dos per tres...que s'ha fet de la fira alternativa???fa pocs anys que no venen per aci, bueno mentira, l'any passat o fa 2 vingueren a la plaça amb aguiles i falcons, però bueno, no era lo mateix, o al menys, no ho recordava així de les que visitava de menut.

Que temps aquells... crec, si no recorde malament, que era en l'època en la que estava d'alcalde el Exc. Senyor Don Jose Maria, no?

A vore si recuperem tots ixos costums, que son molt mes ludics i culturals que no les vaquetes (que no dic amb açò que no estiguen guay, eh) o el camió de legendario, jaja.

Salutacions.
Penó de la Conquesta
Espeòleg del polvorí

Entrades: 415
Membre des de: dc. nov. 08, 2006 9:35 am
Ubicació: Alberic - La Ribera Alta - País Valencià

EntradaAutor: red » dv. des. 15, 2006 9:29 pm

Penó de la Conquesta ha escrit:
Tirant lo Blanch ha escrit:S'enrecordeu de la fira alternativa d'Alberic????

Vaja que si Tirant lo Blanc...això ho pense jo també cada dos per tres...que s'ha fet de la fira alternativa???fa pocs anys que no venen per aci, bueno mentira, l'any passat o fa 2 vingueren a la plaça amb aguiles i falcons, però bueno, no era lo mateix, o al menys, no ho recordava així de les que visitava de menut.

Que temps aquells... crec, si no recorde malament, que era en l'època en la que estava d'alcalde el Exc. Senyor Don Jose Maria, no?

A vore si recuperem tots ixos costums, que son molt mes ludics i culturals que no les vaquetes (que no dic amb açò que no estiguen guay, eh) o el camió de legendario, jaja.

Salutacions.

Hey ,que tal company?

Em sembla que l'alcalde era Domingo,no recorde l'any que començaren a vindre(i ser criticats per hippies),pero segur que estant ell seguien montant-la.
Ara ja no trobem fires com eixa o es ben dificil,perque en el que es basaba era en la germanor i la artesania.Tots els veïns(i uns molt mes que altres) participaven d'alguna manera en aquetsos events(comptacontes,tallers,espectacles,etc...).I l'organització,eren real-ment una colla de coneguts,artesans,i bon rollo de gent.
Les fires,mes medievals que alternatives ,que he visitat ultimament,es basen en una empresa que lloga una colla d'argentins ( :shock: tots!,el ferrer,el forner,el formatger...),que saben fer de tot,i la broma d'empanadilla criolla et costa tres pavos.
No dic amb açò que no siguen xules totes les fires...menys els tomboleros :x :x Que mania els tinc!!

Salut i a la fira no vajes ,si no portes diners
que veuras moltes cosses,i no compraras res...
red
Campió de Xamelo

el temps ho cura tot

EntradaAutor: NAT » dt. des. 19, 2006 4:42 pm

temps al temps companys,ja ens aplegará l'hora...
Alberic te vida!!!
NAT
Boig de la mona

EntradaAutor: KarKaMaL » dg. feb. 18, 2007 4:56 am

Els de la fira runa-tiva tan wai deixaren de vindre per que quan l'ajuntament els donava el mateix d'anys anteriors ells volien dues o tres vegades més. O siga que cobraven per estar esposats i a més venien a vendre...
KarKaMaL
Alberiqueny xarrador

Entrades: 177
Membre des de: dl. nov. 06, 2006 12:48 pm
Ubicació: Alberic

EntradaAutor: red » dg. feb. 18, 2007 7:58 am

KarKaMaL ha escrit:Els de la fira runa-tiva tan wai deixaren de vindre per que quan l'ajuntament els donava el mateix d'anys anteriors ells volien dues o tres vegades més. O siga que cobraven per estar esposats i a més venien a vendre...

Com sempre,en la teua linea de parlar sense saber res...
La fira alternativa(no runa-tiva, intolerant,insolent) pagaven per tenir un lloc de venta NO COBRABEN!!!

I esque... :x :x
red
Campió de Xamelo

Següent

Torna a: Història Local

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant