Que sera sera... de la montanyeta

Idees per avançar en el poble.

Moderadors: Nuestra Señera, red, Pometa, Penó de la Conquesta

Que sera sera... de la montanyeta

EntradaAutor: NAT » dg. maig 20, 2007 5:08 pm

El el parc municipal de la montanyeta s'estant perguen costums com la de anar a dinar i a pasar el dia en aquest parc.
Desde que es va tancar el paellero l'afluencia de gent ha anat disminuint.
Em pareix correcte aquesta medida ja que es ficaba en perill la mateixa montanyeta al no tindre un adecuat manteniment.
Els protocolos contra un incendi en la montanyeta no els veigs molt clars ja que no he vist fer cap simulacre per a cordinar als diferents cosos de sugretat.
Crec que es deuria recuperar d'alguna manera aquestes costums i si fa falta fer un pla d'actuació contra un posible incendi,pero la montanyeta esta per a utilisarla.
Dons el cas que vuic explicarvos es que en la montanyeta, més concretament en la banda on fan lo de les aques s'estant fent paelles.No es per incitar a la gent a fer paelles.Tot lo contrari es deu de prohibir fer foc tan prop de la montanyeta ja que si es pegara foc es imposible pararlo.Per que torne a dir que no veig al poble ni capasitat ni preparat per a frenar un incendi de tant gran magnitut per la proximitat a poble.
Si es pegara foc la montanyeta el poble pedria moltisim i la gent sentiria una gran tristesa.
RECUPEREM EL NOSTRE PARC FOMENTANT EL SEU ÚS E INVERTINT EN LA MILLORA DEL SEU ECOSISTEMA.
UNA ESCOLA DE LA NATURA JA!!!!
Som perque hem sigut,serem perque som.
NAT
Boig de la mona

Entrades: 735
Membre des de: dl. nov. 06, 2006 1:01 am
Ubicació: Dins del País Valencià,entre Pinto i Valdemoro

EntradaAutor: Penó de la Conquesta » dg. maig 20, 2007 11:15 pm

Això és deveres, no se si és que s'ha endurit la normativa per a la prevenció d'incendis, que per una banda és llògic, o per deixadesa de l'ajuntament, que també pot ser llògic, l'ús ludic i ambiental que tenia "La muntanyeta" s'ha perdut completament.

Lo de recuperar la costum d'anar de paella amb els amics o els familiars, podria mirar-se si, fent el seu, més que necesari, estudi técnic, es pogueren col·locar en algun lloc uns paelleros.

Clar està que açò comporta brutícia i desgast de la muntanyeta, però amb un poc de conscienciació de la gent, i un necesari manteniment per part de l'ajuntament, podem gaudir d'unes jornades de convivència amb el nostre particular "paradís ambiental" que és "La Muntanyeta d'Alberic", cosa que actualment no podem realitzar.

Lo de l'aula de la natura hem pareix una idea genial, deu ser molt important per a la conscienciació dels joves al respecte de la natura i el medi ambient. Antigament la zona de la Creu Roja estava molt ben aseada, amb les seves gabietes amb els seus animals (anecs, monos, pardals, polits...) que li donava vida, però poc a poc anat degradant-se fins al punt de que ja no queda res de res (també es cert que per a tal i com ho tenien ja a ultim hora no calia ni que els pobres animals estigueren ahi patint), per lo que el típic passeig del crio/a amb els pares per aquesta muntayeta no tindrà res de divertit.
Imatge
"La grandeza de una nación se mide por la forma en que trata a sus animales" (Mahatma Gandhi)
Abolim la tauromàquia!!! No al maltractament animal!!
Penó de la Conquesta
Espeòleg del polvorí

Entrades: 415
Membre des de: dc. nov. 08, 2006 9:35 am
Ubicació: Alberic - La Ribera Alta - País Valencià

EntradaAutor: pepa » dl. maig 21, 2007 8:16 pm

és una autèntica vergonya! tant costa mantenir quatre animalets en bones condicions?? la veritat es que està perdent tot el seu encant... la creu roja que es cau, el camí al polvorí tot esfaltat (paret inclosa), tots els arbres que es van arrancar en el camí del institut (encara que foren de propietat privada, algo s'hauria pogut fer), i no nombre més barbaritats perque no em venen al cap!
pepa
Consumidor de mona

Entrades: 95
Membre des de: dt. nov. 14, 2006 12:32 am

la montanyeta es mor

EntradaAutor: NAT » dt. maig 22, 2007 2:54 pm

La montanyeta es mor ja que no es fa cap manteniment en l'arbolat.
Els abres ja tenen una certa altura i grandaria i les rames s'estan esgarrant.Si vos fixeu desde la carretera la montanyeta esta quedanse pelá.
Es deurien de podar per llevar les rames que tenen perill de causar un accident i tallar els abres que es troben en males condicions o sobren(ja que hi han molts en poc lloc).
Es deurien de plantar altres abres per a cuant es muiguen els que hi han que no es quede pelá.
Exactament igual pasa a la glorieta.
ELS PAISATGES DE LA NOSTRA TERRA NO SON PER CONSTRUIR,SON PER A GAUDIR!!!
NAT
Boig de la mona

EntradaAutor: Luigi » dj. ago. 30, 2007 5:52 pm

Si de veres volen fomentar la muntanyeta, no estic d´ acord en fer paelletes de domingueros.
Que fagen alguna pista de Basket o de futbet. Si algu vol jugar a basket en este poble ho te prou dificil a no ser que vullga rebotar en algun col.legi public. De vegades ens toca anar a jugar al poli de Tous i altres a Alginet.
Que potencien ioga al aire lliure
Tallers de medi ambient. Segur que la majoria de la gent jove no diferencia una carrasca de un pi.
Una piscina junt al polideportiu. Recorde que anava en gran part dels programes electorals

Disfrutar del medi ambient o fer esport.

Fer paelletes implica voler portar la civilització a la muntanyeta. I perquè no un hotel ? I perquè no fer xaletets adosats ?
Qui vullga passar el di a la muntanyeta que es porte el dinar de casa, però que no pose en perill la nostra muntanyeta per alguna imprudencia.
Luigi
No sap on es clava

Entrades: 11
Membre des de: dv. jul. 27, 2007 8:02 pm

NATURALMENT NO NATURAL

EntradaAutor: NAT » dl. set. 03, 2007 5:34 pm

Cuant parlem de parcs o paratges naturals tenim que tindre en comte que realment no son naturals.L'humanitat ho ha destruit tot per on ha pasat i practicament tots aquestos espais han sigut alterats per la má del home.
Cada vegada queden meins llocs naturals per culpa dels vehiculs 4x4 que fan que la gent accedisga a llocs on antes tant sols accedia la gent que volia gaudir de la natura.Aquesta gent practica un esport en un espai "natural",pero no gaudisen de la natura.Per açó hi ha que entendrela i respetarla.

Hi ha que entendre que tant en zones esportives com en espais naturals es nesecita un manteniment.Els espais naturals estan per a gaudir d'ells i es poden fer moltes activitats en aquestos entorns o al voltant.

L'idea de fer una bona zona esportiva en la montanyeta esta ven clara i tots la respaldem.Ara falta que els jovens ens menejem per exigiro.
En l'actualitat al poble no hi han mijans per frenar un posible foc a la montanyeta,un espai al cual es tiren coets,es tiren colilles a terra i es fan paelles en lo de les aques.

En l'actualitat es nesecita un estudi per saber que tenim en aquest espai i quines son les medides que es deuen pendre per la seua conservació i manteniment.Un aula de la natura on poder ensenyar als jovens quin es el nostre hábitat i el més important a respetarlo per a que el nostre medi no torne a estar en el estat tant lamentable com en l'actualitat.
El nostre hábitat forma un paisatge que se esta modificant sense tindre en conter el resultat.Tenim una horta,un riu i una montanyeta que agonisen i una aula de la natura abarca la defensa,divulgació i solucions per a que aquestos espais perduren i puguen ser gauidits per tots.
NAT
Boig de la mona

te voste la paraula senyora montanyeta

EntradaAutor: francesc colomina » ds. set. 22, 2007 12:00 pm

La imatge de la montanyeta vista per gent de fora deuria fer reflexionar una miqueta als responsables corresponents.Com pot estar el grifo de la creu rotja tot el mes de agost manant aigua sense parar o es que anem sobrats dàigua.Les persones majors fent les seves necessitats arrimadets als arbres per falta de infraestructures.La montanyeta tat volguda si realment séstima cuidemla pero de veritat.
Disfrutem del parc com a tal,fem pistes de terra per a poder fer footing i no anar tapant de cement tot allo que no es necesari.tambe per cuatre duros es podria fer un circuit amb exercicis en cartells explicant com portallos aterme.i per damunt de tot avans de ejecutar cualsevol proyecte pregunteu a tots els estaments capacitats.Cuidem als avis no arrinconanlos en els seients sino formants associacions en la que pugen ser part activa del cuidado da la nostra montanyeta i se pugen sentir part activa de tot el parc.
Volem molt a la montanyeta pero ens mereixquem que ens vullga ella.
francesc colomina
No sap on es clava

Entrades: 1
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 11:30 pm

EntradaAutor: el que faltaba » dg. set. 23, 2007 10:11 am

¿ Algu sap perqué descerebrats amb motos entren impunement per tot el parc ?
si tenim policies, que els lleven, i si no en tenim, que els posen. :oops:
ARA VAS Y LO CASCAS
el que faltaba
Consumidor d'encisam

Entrades: 282
Membre des de: ds. nov. 11, 2006 7:31 pm
Ubicació: Alberic

EntradaAutor: torpeder » dg. set. 23, 2007 3:52 pm

jo ja baix dir una vegada que en el parc de les fons, el camí que ham fet tot empedrat el gasten per a fer carreres ham mini motos. jo baixa ham la xiqueta quasi tots els caps de setmana i he deixat d'anar per la runa i les cosses que es fan en la muntanyeta( i no parle de les cosses que fan les parelletes, que eixos no hem molesten, que facen el que vulguen).
torpeder
Boig de la mona

Entrades: 561
Membre des de: dc. nov. 15, 2006 11:27 am
Ubicació: Alberic,Ribera del Xúquer,País Valencià

EntradaAutor: Odín » dl. oct. 22, 2007 8:13 pm

S'oblideu de la sequera del riuet del parc de juano... que records cuant anava plenét i portava una diminuta corrent... també recorde cuant els vaters dels columpios estaben perfectament i disposava d'instalació d'aigua... també cuant hi havien desde coloms, gallines, tortoles hasta monos en les gavies... que temps aquells... i que absurditat de poble ens ha quedat... en ves de embujacarse els duros qui jo sé, podrien possar remei a aquest assumpte... que diners hi ha, i es pert la costum de visitar més de lo que es visitava la nostra estimada Muntanyeta, ara sols merodejen 2 abuelos y una panda de jovens fascistes que lo unics que els importa es molestar a tot alló que passa per el costat i unflarse a marihuana, qui li parega raro lo que dic, només te que pasarse per el parc d'alcostat de la Creu Roja.
Odín
Festero casallero

Entrades: 214
Membre des de: dt. nov. 07, 2006 1:43 pm

EntradaAutor: red » dl. oct. 22, 2007 9:02 pm

Homeeeeee! Odín...quant de temps...
Com va tot,xe?

Que si,que tens raó,que jo no se si als demés pobles també passa,però sé que al meu ,estan salvatges...
Encara ni han acabat d'urbanitzar el sector-R i ja s'han carregat les papereres(alguna queda).
De la Muntanyeta,ja ho hem dit tot...i que passa amb "la muntanyeta vella"? mes que abandonada,per allí fa por passar....
Només hi ha que girar la vista al terra i veure el civisme que tenen alguns,tots els carrers,sempre plens de papers,de paquets de "gusanitos",etc...Que fa la brigada ne neteja?

Seguim intentant canviar les coses,xic.

Un saludet.
red
Campió de Xamelo

Entrades: 893
Membre des de: dg. nov. 05, 2006 2:58 am
Ubicació: Molt a dins del meu mon interior...

EntradaAutor: Odín » dt. oct. 23, 2007 6:26 pm

Va bé la cosa, red, m'alegre que seguiu recordantme, ja feia temps, si, de que no em passara, pero estic de feina hasta el cul (perdoneu l'expressió) i ara que tinc més temps lliure aprofite per llegirvos i participar en alguns temes com feia abans de costum :wink:

Jo crec que si ens ferem una piña (ja siguen d'esquerres, que de dretes que del mig, la politica en aquést tema NO importa) per a protestar d'aquest assumpte sobre la nostra estimada Muntanyeta, que es una poca vergonya, per favor, caure'm les llàgrimes no em cauen, pero senc una profunda angustia de vore lo que es el present a una part tan bonica del nostre poble que tant ens representa i tan orgullós estic d'ella. La major part de la meua infancia la he passat allí i es vore com està tot de brut, de faroles trencades, de que només merodeje gentola i la major part de gent tinga por o desinterés de passejarse per alli per els desperfectes que hi han... una llàstima... jo crec, que si el sr.Carpi no posa fi a aquést problema, no mereix portar el carrec que porta, que es molt bonic embujacarse els duros a la butxaca i ferse els cubatetes al Rossegó mentres una cultura està passant a l'historia del nostre poble.

Si seguíx açò així, en un allunyàt futur ja em veig la Muntanyeta reemplaçà per terreny de nous edificis... QUE NO?! Deixeu pasar el tema i voreu.
Odín
Festero casallero

Entrades: 214
Membre des de: dt. nov. 07, 2006 1:43 pm

adeu montanyeta

EntradaAutor: NAT » dc. oct. 24, 2007 3:49 pm

Jo li done meins de 10 anys a la montanyeta per trobarse en les condicions que es troba.
Esperem que no pase ninguna desgracia per que el alcalde a banda de respondre davant la justicia per negligensia deuria de fer-ho per abandono del patrimoni cultural i paisagistic del poble.
Ara o mai.El poble disposa de dines per haber venut part del nostre patrimoni i aquestos dines els deuriem INVERTIR tant en la montanyeta com en la glorieta.
Arreglar la montanyeta no sols en infraextructures,si no en calitat ambiental i paisagistica costa molts dines.No oblideu que la montanyeta es un parc artificial i res de natural,per tant nesecita un manteniment per mínim que siga.

Torne a revindicar que els horts de tarongers que hi han davant la creu roja deurien de ser una gran zona esportiva i ser l'enveja dels pobles veins i no la risa.Ara la policia amonesta als jovens que juen en les escoles quan estes estan tancades(que tenen raó,pq no es pot entrar i es molesta als veins),pero on practiquen esports els jovens?

Ara que el nostre ajuntament te dines,els nostres dines deguem d'invertir-los en arreglar la montanyeta i donarli vida.Eixirem guanyant tots.
ARA O MAI!!!
NAT
Boig de la mona

EntradaAutor: Penó de la Conquesta » dt. oct. 30, 2007 8:22 pm

Luigi ha escrit:Si de veres volen fomentar la muntanyeta, no estic d´ acord en fer paelletes de domingueros.
Que fagen alguna pista de Basket o de futbet. Si algu vol jugar a basket en este poble ho te prou dificil a no ser que vullga rebotar en algun col.legi public. De vegades ens toca anar a jugar al poli de Tous i altres a Alginet.
Que potencien ioga al aire lliure
Tallers de medi ambient. Segur que la majoria de la gent jove no diferencia una carrasca de un pi.
Una piscina junt al polideportiu. Recorde que anava en gran part dels programes electorals

Disfrutar del medi ambient o fer esport.

Fer paelletes implica voler portar la civilització a la muntanyeta. I perquè no un hotel ? I perquè no fer xaletets adosats ?
Qui vullga passar el di a la muntanyeta que es porte el dinar de casa, però que no pose en perill la nostra muntanyeta per alguna imprudencia.

Luigi faig referència al teu comentari perque soc l'únic que ha comentat lo de "fer paelletes de domingueros". Estic totalment d'acord amb la part del text que t'he ficat en roig, però no tant amb la resta, o siga, amb lo de les paelles. Entenc que el motiu pel qual estas totalment en contra de fer paelles en la Muntanyeta no és altre que per si s'encen, no? bé, jo també estic amb això però si et fixes ja comente que això es podria fer si s'habilitaren, havent fet previament el seu estudi i diseny, d'uns torradors, amb els seus sistemes d'extracció d'espurnes, o el que calga (si pot ser viable aquesta opció, clar). Si no es pot està clar que no vas a fer foc a l'aire lliure per cremar tota la Muntanyeta...
Una pregunta: que tenen de mal les paelles a la muntanyeta?
Se n'han fet tota la vida, i que jo sapiga no ha passat mai res. Menjar-te una paelleta amb la familia o els amics al mig de la muntanya disfrutant del medi ambient també és prou reconfortant, i si no tens xalet, disme a vore on vas a dinar a l'aire lliure (si, te'n pots anar a la garrofera de Guadassuar, per exemple, però ja te n'has d'anar fora)
El que pot pasar es que per falta de civisme, vamos perque la gent es molt guarra, després d'un dia així quedaria tot fet una gorrinada (pero això pot passar amb o sense paelles, si t'ho portes de casa l'escampada és la mateixa).
No t'ho agafes a mal, pero perque a tu no t'agrade no vol dir que no hi haja gent que disfruta amb una paelleta "de dominguero" (que dius tu) a l'aire lliure.

ODIN, quant de temps, benvingut de nou. Quanta raó tens en això del jardi de Joano... amb el seu riuet, que fins i tot ha arrivat a portar peixos, que estaven estancats en la bassa, li donava molta més vida que no el jardí tot asfaltat de ara...

El tema de la muntayeta és com aquella cançò de Llach que diu..."si estirem tots ella caurà...", que vull dir amb això?doncs que si tot el poble, i quan dic tot es TOT, ens tirarem damunt l'ajuntament (per no dir damunt l'alcalde que és el maxim responsable) i demanarem explicacions de l'abandono, quasi total, que te sobre la muntanyeta, trauriem un poc mes de trellat, però així cadascú per separat no fem absolutament res.

Salutacions.
Imatge
"La grandeza de una nación se mide por la forma en que trata a sus animales" (Mahatma Gandhi)
Abolim la tauromàquia!!! No al maltractament animal!!
Penó de la Conquesta
Espeòleg del polvorí

Entrades: 415
Membre des de: dc. nov. 08, 2006 9:35 am
Ubicació: Alberic - La Ribera Alta - País Valencià

Acondicionament de la montanyeta

EntradaAutor: NAT » dj. nov. 08, 2007 12:57 am

Ara que ja esta clar que tots estem d'acord en que hi ha que invertir en la montanyeta podriem debatir sobre quines son les infraestructures que volem que es fasen.
Per exemple estic d'acord en que s'utilitze la montanyeta per a que la gent gauidisca d'un dia de paella amb els amics,pero per un altra banda el permitir que es fasen paelles o torraes amb nyenya es correr un risc molt gran que per molts mijans que fiquem sempre a nem a tindre,a que la gent no esta massa concienciá.Tant sols hi ha que estudiaro.
Un aula de la natura per a que els jovens puguen dependre a interpretar la natura i per tant a respetarla.Com mai es tart per a dependre els majors tame poden traure profit.
Instalacions esportives.
Expropiació i acondicionamnet de les eres com espais oberts on podem traureli profit utilitzanlos com a llocs lúdics i de desenvolupament socio-economic i socio-cultural com son les nostres festes.
Difució de la montanyeta per a que siga un incentiu per al visitant per el seu valor historic,paisagistic i cultural.
Utilització de les seues infraestructures(creu roja,hermita i la casa) com espai de desenvolupament.Siga un bar,museu o aula de la natura.
Entre tots podem fer un parc municipal de calitat.
NAT
Boig de la mona

Torna a: Millorar Alberic

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant